INSTALLATIE & VEILIGHEID YOGASWING / AERIAL DOEK

Elke yogaswing is handgemaakt en gemaakt van de hoogste kwaliteit nylon (parachute) stof. Hij komt in een handig zakje en weegt maar 1,5 kg. De yogaswing is gemakkelijk te reinigen in de wasmachine en bij normaal gebruik kun je er minstens 5 tot 10 jaar mee doen. De stalen haken van de yogaswing zijn supersterk en roesten niet. Het draaggewicht dat wij aanraden is 120 kg, maar hij kan meer hebben.  

Benodigheden voor installatie Yogaswing - Aerial doek
1. Een meet lint
2. Een ladder of stoel
3. Boorhamer

Plafond / Balk van hout:2 x Schroefoog met Houtdraad 8x 80 mm of nog beter 10 x 100 mm  (figuur 1).           

   Picture

Figuur 1
Plafond Beton: 2 x keilbout met oog 8 x 80 mm of nog beter 10x110m (zie figuur 2).  

Picture
Figuur 2

Rondom een balk of tak boom: Het is ook mogelijk om een verstelband (incl. yogaswing) of een ophangset voor een balk te gebruiken. (Zie figuur 3).
Foto          Picture

Figuur 3

LOCATIE
Selecteer
 een veilige plek van 70 tot 80 cm breed (niet meer of minder) voor twee bevestigingspunten, plus minimaal 1 meter ruimte in alle richtingen (meer is beter). De ideale locatie om je Yogaswing op te hangen; is je woonkamer, slaapkamer of onder je veranda of dak. Een schommel of boom kunnen ook gebruikt worden. 

Indien je een balk gebruikt (​zie figuur 3), plaats dan een stuk stof rondom de balk om slijtage van de touwen te voorkomen.

Test ook altijd je Swing, door er met twee mensen in te hangen, voordat je begint met oefenen.

Installeren Yogaswing: 
Stap 1: De twee zwarte nylon touwen die met de Yogaswing zijn mee gekomen, maken deel uit van het verstelsysteem. Meet 220/240 cm vanaf de vloer om een goede hoogte voor je Yogaswing en het verstelsysteem te creëren. Bij een Aerial doek kun je de hoogte aanpassen door de knopen te verleggen. Klik hier voor een instructiefilmpje. Het is ook mogelijk een verstelsysteem of daisy chain los aan te schaffen, dan gaat dit gemakkelijker.
Stap 2: Er zijn 10 verschillende niveaus/hoogtes waar je de yogaswinghaken aan kunt haken (zie figuur 4). Afhankelijk van de oefening die je gaat uitvoeren, beslis je het juiste niveau en verstel je de yogaswing hoger of lager. Het zitgedeelte en de hand/voet steunen hoeven niet op hetzelfde niveau aangehaakt te worden en het is ook mogelijk om links en rechts een ander niveau te kiezen, om nog meer kunnen te variëren. Het is leuk om hiermee te experimenteren en de mogelijkheden te leren kennen.
Stap 3: Een goede hoogte voor het zitgedeelte van je Swing is 15 cm onder je heup (zie figuur 5).
NB: wij raden aan om altijd één inversie test te doen, om te testen of er ten minste 10 cm ruimte tussen je hoofd en vloer is, voordat je vol enthousiasme aan deze oefening begint (zie figuur 6).



Picture
FIGUUR 6